درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدین. لطفا مطالب رو بخونین و نظر بدین. اگر دنبال موضوع خاصی هستین به آرشیو موضوعی مراجعه کنین. نکته مهم: وبلاگ علمی کاربردی بوکان به هیچ حزب، سازمان دولتی یا غیر دولتی و یا طرز تفکری خاص وابسته نیست. این وبلاگ تنها برای آشنایی خوانندگان تهیه شده است. نگارنده مسوولیتی در قبال ادعای دیگران و یا تصمیمات خوانندگان وبلاگ ندارد. همچنین نگارنده مسوولیت صحت نوشته ها را به عهده نمی گیرد. خوانندگان محترم لطفا خود با استناد به منابع دیگر در مورد صحت نوشته ها تحقیق فرمایند. در صورت تمایل با شماره09379943535 تماس حاصل فرمایید مدیر وبلاگ: حسام رمضانی موضوعات
آرشيو وبلاگ
فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی بوکان برچسب:, :: :: نويسنده : ﺣﺴﺎﻡ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ
همه چيز در مورد دوره هاي پودمانيجايگاه آموزش و مهارتها بخصوص با رويكرد پودماني، در سير تحول برنامه ريزي درسي به سالهاي پس از جنگ اول جهاني باز ميگردد، اين رويكرد از آن جهت كه نياز مبرم به آموزش مهارتها در كوتاهترين زمان و با مطلوبترين بازدهي احساس ميشد، در ايران نيز مورد توجه قرار گرفت.
در نظام آموزش پودماني، نگرش سيستمي، كاربرد قابل ملاحظه اي دارد. براساس اين نگرش، قبل از هر چيز براي آموزش مهارت ها، نيازهاي آموزشي تعيين شده مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرند؛ سپس مطابق نتايج تجزيه و تحليل، هدف ها، محتواها، روش ها، منابع آموزشي، طرح درس و شيوه هاي ارزشيابي معين و يا تدوين ميشوند. اين مقاله شيوه هاي برنامه ريزي پودمان هاي آموزشي و دوره هاي پودماني در دانشگاه جامع را مورد بحث قرار داده و در پايان ضمن بيان معايب و مزاياي روش كنوني به تبيين راهكارهاي مناسب در اين زمينه ميپردازد. نظام پودماني از جمله رويكردهاي پيشنهادي جهت بهبود برنامه هاي علمي – كاربردي مي باشد. اين مقاله درصدد توصيف رويكرد پودماني و تعيين آن در آموزش هاي علمي – كاربردي است. در حال حاضر در ايران تنها يك راه براي تربيت تكنسين و كارشناسان ماهر وجود دارد و آن گذراندن برنامه آموزشي تمام وقت است و هيچ برنامه شناخته شده آموزشي جهت ارزش قائل شدن براي مهارت هاي حرفه اي وجود ندارد. مديران و صاحبان صنعت همواره در جستجوي روش هايي جهت تسريع در آماده سازي نيروي انساني مورد نياز خود و سرعت بخشيدن به توليد محصولات مي باشند. از آنجايي كه داشتن شرايط ويژه براي انتخاب ورودي ها در شيوه پودماني الزامي نمي باشد و ورودي هاي با سطوح سواد متفاوت و سنين مختلف پس از گذراندن يك دوره نسبتاً كوتاه مدت در يك يا چند مهارت مورد نياز از توانمندي لازم برخوردار مي شوند لذا آماده سازي نيروي انساني از طريق شيوه پودماني براي صاحبان صنايع از محدوديت كمتري برخوردار بوده و به عنوان يك مزيت تلقي مي گردد. در اين شيوه استقلال مطالب آموزشي، اين امكان را فراهم مي سازد كه براي يادگيري هر مهارت خاص، مسيري كوتاه و جدا از مسير مهارت هاي ديگر در اختيار فراگير قرار گيرد. لذا فرد مي تواند دقيقا به يادگيري آنچه براي او كاربرد مستقيم دارد بپردازد. اين نظام، رهيافت آموزش معتبري را به دست مي دهد و فرصت هايي را براي بازآموزي و روز آمد كردن دانش و مهارت هاي فني فراهم مي كند. اين ويژگي نظام آموزش هاي علمي – كاربردي را قادر مي سازد تا به سرعت و به خوبي، نيازهاي صنعتي و تجاري را رفع نمايد. ادامه مطلب ... برچسب:, :: :: نويسنده : ﺣﺴﺎﻡ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ
دوره های کاردانی
دوره های کارشناسی
آیین نامه آموزشی دوره کاردانی و کارشناسی علمی- کاربردی ( پودمانی ) دانشجویان موظفند از کلیه مقررات آموزشی و دانشجویی مطلع باشند و عدم اطلاع از این مقررات مانع اجرای آنها نمی باشد. لذا توصیه می شود نسبت به مطالعه مجموعه کامل تهیه شده از قوانین و مقررات آموزشی و دانشجویی که در اداره آموزش و کتابخانه مرکز موجود می باشد در فرصت مقتضی اقدام نمایید. تعريف ها ادامه مطلب ... صفحه قبل 1 صفحه بعد |
|||||||||||||||||
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
تبادل
لینک هوشمند
|
|||||||||||||||||